Saturday, January 17, 2009

Melayu dan Zinger Tower ???

Hari semalam aku membawa nenek aku melihat Kuala Lumpur..nenek aku tringin nk naik train ni hah..so..aku mule capai handfon dan mesej alia
aku: hai u! mcm mane nk g masjid india u?
alia: ambil rapid ke masjid jamek.rapid kl beliau.
aku:oh oh oh! berhenti dpan sogo kan?
alia:(bunyik cengkerik) .........DROP!........

hehehe..berlandaskan penyetahuan yang agak cetek tapi keegoan yang melangit..aku bawak nenek aku ngn mama aku ngan faez skali ke masjid india. bermula cerita aku...
Hmm tau2 je lah train2 kat kl nie msti ler penuh macam sardin kan...time kami kami msuk dlm ktm memang dh xder tempat duduk for my nenek nie..aku mencube untuk mencari gak klu ader ruang2 tempat duduk yang kosong..tapi hampeh!!! nk xnak..kene ler dia berdiri..kesian kat nenek aku..ye la..dh 70 taun kot...tibe2 belom sempat train bergerak..ader 2 org lelaki nie berdiri!! wah!! hmm!!! gentelman siot!!!!! nak tau sape?? .............................bunyi dram suspen............................
mat bangla ngn mat iran mane tah!!!!omg!!! mane anak melayu yang diagung2kan?? anak melayu yang duduk je kat situ xboleh bangun ke? padahal nenek aku melayu tue..yang duduk majoriti anak2 melayu yang sihat gagah perkasa!!! aku bukan nak racesis tapi tgok la...klu korang ader kat situ memang korang pun sakit hati...budak2 melayu kat situ boleh lg ckap2 ngn member, gelak2 setan semua dh kuar, bercerita mcm nak satu train tue dgr..nie ader ckit aku curi dgr..
" ye ke u.lecture tu bla bla bla..u dh register ke?" (nie nak bagi tau satu train dia nie student)
"ek.! akak ain ek..bkan bla bla bla..farah bla bla" (nie plak nak bagi tau dia ramai kawan)
"HAHAHAHA!! bodoh r kau ni!!!" (dia nie nak blagak taiko)

sikit pon tak offer..klu pon memang tak nak bg sekurang2knye ajak ajak ayam ler..tak malu ke kiter bler orang asing yang lebih prihatin? padahal nie negara kite...hmm...nie bukan skali..setiap kali naik train..budak melayu xder pon offer nenek aku..train ke dua naik xsilap aku...foreigner ngn mamat cina yang bagi tempat duduk....hmm...

tak kan melayu hilang didunia..melayu mudah lupa..melayu=layu.....

At the end of the day..happy ending sampai ler kat masjid india tue..huhuhu
n the best part...aku mkn kfc hehe best part ke? oh belom lg...the best part is...aku dah mkn ZINGER TOWER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
omg!! sedap gler..tapi nak komen ckit..to KFC..andai kate ader yang terbace..boleh x garing kan cikit hash brown tue? dlm english nye >>> to KFC if posibble can you guys make the hashbrown a little bit well done???? plizzzzz

3 comments:

aliah kama said...

hahah.tak jugak kot.sebanyak yg daku naik,kalau ade budak kecik/org tua n org mengandung semua org akan rasa berslh dan msti ade 2-3 org 'kite' yg bangun.

it depends mungkin.

tapi mmg sgt benar kdg2 cam haram perangai bdk2 yg naik train tu.BERCAKAP KUAT DALAM TRAIN benda yg patot kne saman doh.annoying gile nak mati!!!

anddd..anda tahulah kalau daku kat umah cmne dgn hp.drop habis2 an punya.dr pagi smpi mlm akan berada di bilik.mlm bru check hp.maka lepas ni kalau ada bnde2 pntg silalah call umah.

time kasih.

Dancer said...

wahkakakakakaka kak aten comel je..

zinger yg lame lagi sedap lah kak!!
kehehehehehehehe tergelak2 bace
post nihhhh klaka wehh :D :D


and pasal Melayu tu. omg jahatnye
ish ish inconsiderate :(

Fatin said...

Alia: haha..myb daku baru je nk bergiat dlm bidang merantau menggunakan train...so belom tgok lg semua ragam manusia kan..haha

Izza: Zingger yang lame xder hashbrown r izza..huhu