Monday, February 16, 2009

14 n 15 hb 2.

This should be last night post..so..check it out..
HAPPY BIRTHDAY KAK NAWWAR!!!!
HAPPY 21th BIRTHDAY!!!

*klu korang tngk betol2 lilin ader 22 kan...hehe silap informasi...kak nawwar baru 21 la....

Today event....

“ b..jgn tinggal kan mi..pliz b............” i need u boo..gotta see u boo. And the heart all over the world tonight said the heart all over the world tonight.and i need you boo........abg nasrul calling. “hello fatin, klu abg lambat fatin gerak dlu la...” “haa?? Lambat? Ye? Ek..tak. ek..saya pon blom siap lg..tak2..nnti saya trun bawah...” oh shit!!! 6.58am!!!!!!!! aku pon bergegas ke bilik air...hahahaha nie la padah nye klu tido lewat..sape suruh tak pasang alarm clock???? Di sbbkan ego wanita..sumpah aku tak bg tau abg nasrul aku baru bgn tido..hehe aku bg tau aku dh nak ciap..ppiiiraah...mandi pon half and hour!!!! Hahaha dh tue suara bgn tido kot....

Di sbbkan aku lambat 30 minit...semua acara hari nie lewat 30 minit...ammpoonn ya abg2 kakak2 kok saya nie bgun nye susah bangat..

So..bus bertolak ke seremban dlm pukul 7.30am....dlm bus abg nasrul tnya aku soalan cepu mas!!! “baru bgun tido ek.......” “ha?? Cam ne tau?? Muke baru bgn ke?” “hahahaha suara tido kot..lg pon cara angkot fon pon abg tau le...lambat je...hahahahaha(mule la gelak syatan dia tue)” huh! Suke hati la...mmg salah aku pon bgun lambat..malu gile kat abg nasrul...huhu..
Pukul 9am bus mmu sampai di ASRAMA PEREMPUAN ANAK2 YATIM MURAD FOUNDATION..adik2 aku semua dh ready..sorryy ye adik2 akak semua...akak bgun lambat la..hehe pandangn pertama aku kat anak2 yatim nie..hmm..mule2 aku kenal shuhada and ayie...mcm biasa aku akn tnya name dan segala untuk buat diorg rase tak takot..tapi still diaorg mcm takot2 je...diam je duduk sblah aku...semua adik2 aku comel2 sngt..diam je semua..takot kat aku kot..hehe..aku mule2 jumpe kak siti..dia yang urus kan budak2 nie...lepas tue half way jalan...pengasas MURAD FOUNDATION (dato murad) nak cakap dgn aku..mule2 dia cakp about anak2 yatim tue semua n about program then dia tetibe tnya aku amek course ape kat mmu..aku ckap r law...n kebetulan dia pon amek jurusan law dulu2..so kiterorg borak pasal law plak..bla bla clp bla bla tak reconise lg kat bar council bla bla haha haha hmm bla hehe3 taun 4 taun....nasib baik aku agak tahu la about clp nie semua (credit should gv to alia..thanks alia..!!!). and then perjalanan diteruskan sampai mmu...

Di mmu..semua berjalan dgn lancar..tapi ader jugak 2 3 aktiviti terpaksa dibunbarkan sbb bukit beruang black out..oh..kesian budak2 nie...tapi yang pasti hampir 95% objective program nie tercapai..alhamdullilah..n klu dilihat dgn mata kasar adik2 nie semuanye bersemangat sepanjang program berlansung dan melibatkan diri dlm semua aktiviti...

Oh lupe nak ckp...hmmm....dlm beberape aktiviti yang dijaln kan..ade this one gurl name SITI UMIRAH ABD RAHIM come and hold my hand in most of the aktiviti yang dijaln kan...senyap je kat seblah aku n yang pasti dia tak rengang dari aku...

And bile time nak balik....semua adik2 nie mintak no telifon n signture fesi2..haha dh mcm artis dh tau...now i know the feeling of an artist went fan came ask for signature..hahaha dream.

And..went aku walk to roundabort nak naik bus...this gurl siti umirah still holding my hand..she suddently look up to my face and said “akak nanti jgn lupe kat kite. Nnti kite call akak jgn tak ingat kite...” oh god why u create this such a sweet girl with no dad??? Korang pon kenal aku mcm mane kan??? Aku hamper nges kot kat situ...but i have to pretending to be strong...klu tak both of us akn nges kat situ...so i said “ek tak la mira...jgn ckp cam tue..nnti mira senang mira call akak..klu mira susah ke mira call akak ek...insyakAllah akak boleh tlong..nnti klu nak dtng Melaka lg ckp la..akak boleh amek mira ye..” then she like angguk faham..drive bus a bit late so aku amek kesempatan nie untuk bersesi hati ke hati dgn mira............

at the end of the day...

im very thankful to Allah because He still gv me a complete family even though i always fight with my sib, ignore my parent, make my mum cry, make my dad feel that im not his best creation, make my sib feel im a lousy sis...

org kate..Allah akan amek balik barang yang dh dia bagi kat kite klu kite tak pandai jage barang tue..selalu lupe kan barang tue...tak ambek kisah pasal barang tue...so...you guy get what i mean???

Balik dari menghantar adik2 aku semua balik seremban..aku n abg nasrul decided nak mkn mlm kat farisa cafe tue...so..we all hving our dinner n terus balik...

*p/s picture will be upload next post..internet suck..

5 comments:

ween said...

Oh, sweet nye that girl Siti Umirah! This post have touched my feeling.. wanna take care of my parents as long as I could.

Dancer said...

hihihi budak tu cuteee!

FatinYazid said...

ween : alhamdullillah kalau dh ader feeling cam tue ween...hidup tak lame..jage mereka selagi ade..tahu tak anak2 yatim tue sanggup beri ape saje untuk berade di tempat kite...

izza : comel kan!! comel sngt2...

zliah said...

ehh kak nawwar mmg 22 la cik adek :p
ahaahaa

Fatin said...

yeke kak ida???

tapi kak nawwar kate dia 21!!
dia prasan mude kot!
hahaha

thanks datang blog saye!!!