Saturday, February 7, 2009

A night wit mohd raffi (+ a morning)

Ok..let see..how should i start this post..hmm...
Raffi balik cuti semalam..so ape lagikan..we all hanging up together-gether lah...dia sepatut nye sampai melaka around 1pm tapi disebab kan terminal bas seremban dh bertukar dari TERMINAL 1 kepada TERMINAL 2 and he kindda meesup tak tahu jalan so he taken 1pm ticket the sampai melaka about 2.45pm. oh! yang agak sedih dia berjalan dari Terminal 1 ke Terminal 2..BERJALAN! cube korang bayangkan jalan dari MMU ke PASAR BORONG....??

after CIK raffi dh sampai...aku teman dia mkn nasi r..oh! nasi???? hmmm..aku tak makn r sbb NASI!!! (alia..daku tahu anda tahu kan???)..then we make plan..

1st> pergi melepak kat tasik air keroh..hmm..aku mengacau2 pakcik yang ngh memancing kat situ..tah dapt ikan ke tak..ader pakcik nie lg semangat..siap bawak air kopi satu botol..hah! ader abg tue plak..bawak awek memancing..tah pancing ikan ke pancing awek..huhu aku ngn raffi ader wat pape pon kat situ...duduk2 ngn posing2 je...hehehe


2nd> takan lepak je kan...then kiterorg ke movie plak..nak tau tngk citer pe?? OM-BAK II!!! wtf btol la....c raffi nie pakse2 aku tngk citer nie plak..huh! memang berasap kepala telinga aku nie..nasib baik bukan duit aku yang kuar klu tak dgn poket2 aku skali berasap..haha tapi biler dipk2 balikan..xpelah skali skale tngok citer pilih dia plak..tapi..sumpah wei!! aku tido je dlm movie tue..hahaha tah ape2 tah citer nye..hahaha

3rd> fuh! after derite yang dasyat td...kiterorg melawat NIGHT ZOO!!! wah! seronok tak terkate aku!! bez gler! mlm yang dingin binatang2liar pokok2 bintang2 bulan yang terang dan bau-bauan yang menusuk hidung...mcm satu kombinasi nasi lemak sambal sotong telurgoyang harga rm3.30!! aktiviti pertama skali kat situ naik train mengeliling zoo tue..then after that..kiterorg jalan2 plak..hmm...tue la 1st time dia pegang tangan aku tak nak lepas n aku tak boleh berjauhan dari dia..selalu nye..dia jarang nk pegang tngan aku..klu pegang pon time lintas jalan n time tempat sesak dgn org ramai..tapi semalam kat zoo night tue dari masuk zoo sampai kuar zoo dia pegang je...aku nak kesane dia ikot nak kesini dia ikot..ish! rimas plak..myb risau aku kene mkn dgn harimau kot atau takot aku hilang nnti susah nak cari cuz yela akukan serba serbi hitam...oh! lupe plak..time aku ngn raffi jalan2 berdua kat zoo tue..ader train zoo nie dtng..dia offer naik train..tapi aku ngn raffi ckp xpe sbb nak jalan..yelah naik train mane sampai dlm2 tue..kat luar je..korang nak tau pakcik train tue ckp ape?? "wah! berani ek..tak takot???" memang ak dh rase lain dh..tapi raffi plak ckp tak....so..dgn keyakinan yang aku letak kan kat raffi we all start jalan lg...sampai kat satu lorong yang gler bab gelap!!! aku dh rase lain je kat tempat tue..c mamat nie nyanyi2 plak..ish! aku resah2 dia happy2 plak! nyesal aku tak naik train td..pastu tibe2 ader lg train dtg..tapi raffi ckp xpayah naik..then abg train tu ckp "ek! 2 org je? tak takut ke?" sekali lg raffi ckp tak..aku mcm nak nges dh...ape pasal 2 org kat tempat yang same ckp bende yang same??? pastu abg train tue sambung lg "hati2 ek jalan...baik2..." saat tu semua terdiam...pelawat2 lain kat dlm train tue pun diam..bunyi cengkeret pon xder..sunyi..tersedar yang dia mcm salah ckap..dia btol kan statement dia " hati2 jalan..jgn masuk lubang..gelap takut tak nampak..hahahahha"gelak sakan plak dia..aku senyum..raffi dh buat gelak syitan dia...tapi kami meneruskan perjalan dan sempat keluar dari night zoo sebagai manusia bernyawa..hahaha (tak pelik ke semua org tnya bende yang same..."ek! berani? hati2 ek....")

4rd> dlm pukul 10.30pm kiter org kuar dari NIGHT ZOO tue dan terus menghala ke arah timur laut untuk ke AIR PANAS GADEK!!! wah!! heaven gak r kat sane...udara yang sejuk dan berendam dlm kolam air panas..wah..siok!!! harga rm4 seorg!! murah pon murah..bez pon bez!!! tak payah pergi sauna (bak kate makcik yang lepak sebelah aku time dlm kolam tue) nak dekat 2 jam kiterorg berendam..bez sngt..aku pon dh lame xmandi bathtab...

*sorry no picture abvailable. sbb lupe bawak kamere.

Last skali is mkn time.hehe nak dekat pukul 2 aku mkn mlm..hmmm..then aku nk hantar raffi balik tapi mamat nie risau plak aku drive mlm2 sorg2..so dia amek keputusan utk balik ep same2 ngn aku..tapi dia tido dlm kete..sok baru hantar dia balik..mule2 aku xsetuju sbb cian plak dia tido dlm kete..tp dia degil gak..so xbleh nak wat ape2...zZzzZzZzzzz
next morning....aku hantar le mamat nie balik..tapi singgah jap kat tepi laut..bez r tempat tue..lawa angin sepoi2 bhs n redup..tak la panas sngt..seronok aku main panjat2 batu n main air..hehe.suke btol dapat hirup udara segar...


AKHIRnye...aku hantar raffi balik..aku balik ep..and we call its a day.......

6 comments:

aliah kama said...

hahahah.

air panas tu kedengaran tempting gilaaa.cepat2 lah buat rombongan ya!

and oi.gmbr gelap!

aliah kama said...

and we call it as two days lah.haha

Fatin said...

hahahahaha
mari lah...semua isi rumah dan kawan2...
mari ke air panas gadek...
ala...xpayah tnggu weekend r..
huh!! mlm nie nak x??
rm4 je...

hahaha

gambar gelap disengajakan...

unknown said...

uik da rm 4 dah??
perghh giler lame tak pi, sampai harge da up pon tak tau

gambar gelap disengajakan... <--- hmm musykil2

^_^

Fatin said...

a'ah!!

harga dh up ek kak rozie??
tapi still masih murah...hehe
jom r kak rozie..kiter pi together-gether....!!!

unknown said...

a'a da up
last time rasenyer rm 2/3 je
tp da lame x pi
last pi time gamma kol 3 lebey
release tension ahaha

jomm jomm~